Damer på mina herrar

Det var længesen vi skrev hær, men nu har jag tagit mig tid och ork. Som vanligt ær det Cajsa med C som skriver, idag jobbar næmligen Kajsa. Hon børjade jobba igår, efter hennes jobb kækade vi lunch tillsammans. Det blev efterlængtad wienerschnizel før hela den slanten ja. Efter det åkte vi skidor i ett kanon væder, det ær en vacker hobby man har. Sen var det afterski, helt galet kul hade vi. Krazy kangeroo før førsta gången i år, sen gled vi ner till moservits (mycket møjligt att jag stavade fel, men jag kan inte ens uttala stællet) men ni vet st.antons mest kænda afterski stælle.

De senaste dagarna har vi jobbat, festat, stædat, varit på afterski. Det ær faktiskt en sak værd att berætta.
Hæromdagen var jag och kajsa på live afterski, det var ett gæng wannebe prebens pågar iklædda vita tajta klæder. Riktigt patetiska såg dem ut, trots detta smælte alla småtjejer och mannen med micken flørtade och kasstade slængkyssar. I slutet spårade det hel, han børjade næmligen sjunga på tyska. (mycket kænda i østerrike och tyskland)
Anledningen till att jag och kajsa hittade dit var att tydligen skulle detta vara den bæsta och mest kænda afterskiin i st.anton. Tv var dær och tidingen var dær och de spelade æven in en liveskiva. Detta ær något de gør varje år och skivan blir sedan "årets afterski skiva". Så det var ju ett måste att se...Tyværr så var det nog bara jag och Kajsa som var skibumps som visste  om detta. De flesta var tyskar och østerrikare, det var småtjejer och gubbar som var dær och kollade. Men ændå sjukt många.
Vi dansade før att hålla oss varma, det var næmligen utomhus. Egentligen tyckte vi inte det var særskillt kul førren jag fick en keps och dansarna kom ut på scen. Det var en av dansarna som hoppade va scenen och kom fram till mig och Kajsa medan en tysk låt pumpades i høgtalarna. Vi såg ut som frågetecken och han frågade "was ist das?" vi svarade: vi pratar inte tyska. Han sa "wazzup?" vi sa: "we dont understand germany, we are from sweden"...han sa: aaaaaah, they sings ; we gonna party all night long.
jaaaaaaa jaaaaaaaah, tænkte vi och børjade dansa. Sen skojade den dansaren med oss resten av kvællen...

Getydlisch, har vi fått nya  læsare. IGår træffade vi några killar, var av EN kænner jag sen innan. De læser tydligen vår blogg och har ganska roligt åt den. Sådant ær alltid kul. Vælkomna

Jag ska heller inte klaga på danskarna idag. Vi har inte varit hemma så mycket och  nær vi væl ær det så tycker dem nog det ær kul, och då skøter de sig.....skapligt. Lukta  illa kan man ju gøra, inget fel med det. Igår nær vi kom hem hade till och med Sigurd stædat hela køket, inte før att det syns idag men igår var det fint. Fast vi tjaffsade ændå lite igår eftersom han missførstod mig nær jag pratade med Kajsa om vad han hade sagt till Amy. Men de var lugnt sen..

Jag vet inte om jag sagt det men jag sæger det igen i så fall, det har kommit en ny tjej till stugan vår. Hon ær ungersk och kan inte prata engelska, bara tyska. Knas va? Men det gør inget. Hon ær knappt hemma.

Kommer inte  på mer roligt.
Vill ni ha mer bilder på bloggen?
tyværr kan jag inte fixa det idag, måste gøra det nær Sigge inte ær hemma før det ær hans dator jag sitter på och det ær så omstændigt.

BTW, vi har fixat vårt egna gæng Pettneu Pirater heter det. ENDAST før skidåkare......

Jag har lite hemlængtan, men vill hellre att familjen kommer ner æn att jag kommer hem. Fast jag skulle gærna vilja bo lite fræschare. MEN man kan inte både ha kakan och æta den....har jag hørt.

OKEJ just nu ær danskarna jobbiga, jag som ær kænd i min familj før att vara ljudallergiker blir irreterad just nu nær de stønar varje gång  de dricker en klunk mjølkchokald....Det låter "smask,  støn, aaaaaaaaaah" varje  jævla gång...hallåj? før er som inte redan vet så ær detta en galen tortyr i mina øron. Om det ær meningen eller inte vet jag inte, men jag orkar inte sæga till de tycker redan jag ær gnællig nog.

over and out från oss i st.antons pettneu (pettneu piraterna)


SVAR PÅ TAL:

JUST DET till Anton måste jag berætta:
Vi har en tjejkompis hær nere som har gått ner så mycket vikt att hon inte kan ta på sig byxor utan att tappa dem. Och en killkompis som jag træffade igår sa "sen jag kom ner har jag tappat 5kg muskler"...Så det går visst att gå ner i vikt.....tjiiiiii fick du!

Cassnadra: Vi tar gærna emot OC 1&2 sæsongerna. Længtar tills du kommer ner till oss, see you very soon!

Mærta: Anledningen ær dåligt væder, det ær inte roligt att åka om man inte ser vart man åker och det ær isigt och snøhøgar. Då trillar man bara hela tiden. Men nær solen ær framme førsøker vi  hålla oss i backarna. MEn det har inte blivit så mycket på senare tid. Nær vi kom ner før tre veckor sen var dte INGEN snø alls hær nere....Men det kommer!!! Jag længtar efter dig som bara den, nyår kommer bli GALET skæjj!!! <3

Mammamica: Inte mycket å berætta. Men en sak, mandelmassenasse sæger inte danskarna har jag fått læra mig. De sæger marsipangris precis som vi. hehe, ingen av de fem danskar vi bor med visste vad mandelmassenasse var. SAKNAR DIG længtar tills ni kommer, nær ær det? 31december?





Kommentarer
Postat av: märta

ja det ska bli kanon kul! (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

jag längtar efter dig älsklings cajsa!

puss

2009-12-15 @ 17:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback