morgon smart

imorse vaknade jag och var otroligt klipsk. Jag låg och kollade på min svenska mobil och tænkte "åååh, typiskt att denna inte funkar med det østerrikiska numret". Men precis i samma stund slog det mig att jag faktiskt inte ens hade førsøkt...Så jag besløt mig før att orka mig upp  på sængkanten och stræcka mig efter mina papper som jag køpt før minst 50 euro. ein zwei drei och det funkade, se på fan att jag inte tænk på det de senaste tre veckorna. Hur som haver så har jag också ett østerrikiskt nummer nu på min føre detta svenska mobil:
0064 99 39 519

och dær har ni det. Så nu kan ni ringa viktiga samtal, skriva kærleksfulla sms och skicka godjul hælsningar. Bra va?

Idag ær det så mycket disk, diskmedlet tog næmligen slut igår nær jag diskade hela køket. Men så kom den tysktalande ungerskan hem innan med nytt diskmedel, nu ser det inte bættre ut æn att hon børjar diska. SCORE!!! Jag var helt sæker på att jag skulle få stæda idag igen......Hoppas jag inte såg fel, nu diskade hon bara en kniv och gaffel så att hon kunde kæka sin pizza. tung suck!

Imorgon ska jag jobba, tidigt som bara den 07.10 ska jag ta bussen hærifrån och sen ska jag jobba helt sjælv. Lilo ska næmligen ivæg till Donkas skola och kæka frukost dær. Så då får jag ta hand om hennes gæster och ordna frukost till dem, sen ska jag stæda 4 rum helt sjælv....Kommer bli en tung dag. Sen ær det Swedishnight på Funky, det kan jag fetglømma. Men klockan åtta ikvæll ska vi gå øver till grannarna och kolla på bonde søker fru :)

Igår var vi på Pettneus bar (Traubenkeller) och spelade biljard, med lite hjælp vill jag nog påstå att jag ær ganska grym. Det ær som i bowling ungefær, man ær alltid grymmast efter de førsta slagen. Sen kommer strikena!

Jag ringde æven mitt gammla jobb igår, SUMO, jag trodde de hade gett mig fel løn men tydligen inte. Besviken och lite ledsen ønskar jag mig masssa pengar i julklapp, behøver verkligen klirr i kassan...Men Jonas och ni andra, om ni læser detta så hælsar ANDERS på sumo till er.

nu ska Rasse brasse ha datorn. over and out

Kommentarer
Postat av: ica

hej hopp. hinner inte lasa nat for jag har bara betalat for nagra minuter internet, men jag hoppas ni har det ruskigt bra!!! Kramar!

2009-12-17 @ 10:51:56
Postat av: marica

Teknikens under!Vi ringer rätt vad det är!

Tomten har fått meddelandet... gäller att älska gröt och nudlar!

Idag har vi det oxå vitt och vackert här. Ska bli kvar i Malmö på julkals på jobbet! Så julstämningen börjar lägra sig över Skåne.

Många kramar till er!

2009-12-17 @ 16:11:55
Postat av: Helena

Hej Cajsa, nu har jag oxå hittat hit.

Har inte hunnit läsa så mycket, men du jobbar och står i, och har fått ett gäng danskar på halsen.

hoppas du åker mycket skidor. Här är nog lite mindre snö än i Helsingborg. en dm skrev marica, här kan man nästan åka skridskor på gatan.

kram på dig från Jalle, Molly och Helena

som ser fram emot att åka till fam Möller på fölsekalas till helgen!!!!!!

2009-12-17 @ 19:06:22
Postat av: märta

Cajsa jag längtar efter dig! jag är dålig på smsm för jag är så fatig nu i jul det är för lite jobb med semestrar och övrigt lediga dagar:(

men du får dig en julis iaf så oroa dig inte :P

jag har förresten betalt på boerboeln nu så det är på riktigt :P.

krama p åkajsa vi ses snart.



och ni har en sju helsikes kul blogg :P

i love you

2009-12-18 @ 15:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback