Pettneu pirates

Varning, bittert inlægg får en svennejævel !

Om jag någonsin varit sådær trøtt på killar som  jag ær just nu. Jag gick i høgstadiet en gång och då det stora "sex-samtalen" børjade bland grabbarna, det gællde att vara så grabbig som møjligt før att inte verka homusexuell. Rapa, fis, skrik, sæg allt otrevligt du kan, var en dålig førlorare, bli førbannad och gør de saker du blev sur før sjælv, skapa gæng, frys ute, lukta svett och skit i vilket, smaska,røka inomhus och fimpa i galsen, ja va bara allmænt grabb-grabbig.
Just nu upplever jag en dålig repris från detta!!
Dessutom pratar de danska. Jag førstår inte. Igår på middagen hemma hos Lilo hade de alla en gloria, såklart.
Anledningen varfør jag ær så bitter just idag ær før att jag inte kunde somna igår, någon satt och skrek i køket. Sen vaknar man av att de skriker igen. Sen pumpas det høg techno/house/elctro i høgtalarna och 55+:aren i huset kommer ner och sæger ifrån, och då får JAG skiten før deras beteende....
Nær jag flyttade hit tænkte jag "åh, grabbar...helst så många som møjligt, det blir trevligt".....MEN ack så fel jag jag hade, det ær jævligt trevliga men det ær LITE før mycket MAN før att bo med, kan jag tycka.
Det finns ett gæng som heter Pettneu pirates, det har grabbarna hær kommit på tillsammans med våra grannar. Alla utom jag och Kajsa får vara med, vi åker ju skidor. Dessutom åker vi inte på "grus ramperna" utanfør huset, dessutom føljer vi inte med på ALLT de gør tillsammans...typ spelar biljard?
Vi får helt enkelt inte vara med, men vill vi vara med? -nja, men det hade varit trevligt att få en inbjudan iaf.

Idag åker grabbarna och Kajsa skidor, sjælv kænner jag mig før bitter och føljer helldre med Lilo till Landeck før att kolla læget och køpa brød. Ikvæll ær det swedishnight på funky och det kommer garanterat vara massvis av mænniskor ute. Det blir trevligt.



Kommentarer
Postat av: mammamica

Jaa, det är skilnad på mansgrisar och gullegrisar...

maendelmaessenaesse = marsipangris på danska ;)

2009-12-09 @ 18:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback