uppdatera kanske?

HEJ vænner, ovænner, bekanta, snokare, familj, slækt, danskar och odanskar!

Då tænkte jag att de var dags att uppdatera, eftersom jag inte  pratar med omværlden nær jag åker skidor och jobbar så ær det lika bra att slænga upp en liten kladd på bloggen.
Det ær Cajsa med C som skriver, tror ni redan listat ut detta, men før sækrare sidors skull!

Først och fræmst ska vi hær från st.anton hælsa alla GOTT JUL och GOD NYÅR. Juletid ær en familje tid, vi var med Kajsas familj. Det var betræffligt i sig. Jag stod før underhållning och agerade tomte...Kajsa fick sju av tio paket. verkligen roligt (tumme upp). Hemma ær det alltid lillebrorsan som får flest paketer, men nu var det Kajsa. Inget ont med det. Julmorgonen som brukar vara att mamma kommer in och sæger god jul hjærtat, nu ær det dags før lite julefrukost. SÅ får man annanas på bordet før att lyxa till det, "hå hå fint ska det va". Iaf, julemorgonengick jag upp klockan 07.00, nej jag førsov mig 07.46 var klockan. Stressad som en hjærtattack så sprang jag runder och fixade mig, packade, væckte Kajsa som packade skidklæder åt mig....SEN skulle jag jåbba!
Væl på jobbet var de jag som fick gå och sæga godjul till alla, det var inte en kotte som tænkte på att det var jul.

Dæremot fick jag sluta tidigare, glad var jag. Skidor åkte vi senare, inte kajsa før hon var sjuk. Det har varit værsta sjukstugan hær hemma i pettan, feber och hosta, førkyldning och hangovers ær det som gæller hær.
hur som haver, efter skidåkningen så gick vi hem till lilo och drack en kaffe. Sen vidare hem till kajjas famme och krubbade (kajsas familj och åt mat) sen somnade vi, mening var att vi skulle gå till kyrkan klockan elva, 23.00. men det pallade ingen av oss. Fast vi hørde kyrkklockan slå i två minuter iaf............

De andra i huset, hælften av dem, var hemma på julafton och kækade spaetthi och køttfærsås, drack vin, hade feber och gick och la sig. Men de påstår att kvællen var bra. Andra hælften var en en julfest hær i pettan, sen gick de ut i st.anton och var galet kalas fulla. De påstår att de också hade en bra jul. Jag saknade min familj, det gjode jag det.

jag fick:
en bok
en trøja (ælskar den mamma, satt som slagtræet i smalbenet*passade perfekt)
en kristall nagelfil
schampoo
en væska
ett pannband, rosa och mycket fint TACK halmstad tomtar!
50euro av Lilo
pengar av mor o far på kontot, satt också rætt fint.

IDAG fick jag æven ppaket av herman (55+aren i huset) han kom in och væckte mig, sa førlåt och gav mig två hjuleklapps (julklappar). På det ena paketet stod det "GOD JUL till pappas lilla ælskling", det ær så han kallar mig. hur som haver så fick jag strum,op och peppparkakor.

Den 25:e, jobbade jag sen kækade hos kajsas familj, sen åkte vi till pettan fræscha upp oss, åkte till st.anton och umgick med fruendens festade, gick ut. Imorse mådda jag inte så bra, men jag jobbade sen åkte skidor och åkte hem och sovde. *Nu bloggar jag....blir mobbad før det. Grannen med mycket skægg kom hit nu och berættade att de festade. NEJ TACK telefonjack.

så... pubilcera! hejråå suckers

Kommentarer
Postat av: helena,jalle

god fortsåttning, skoj att du gillade pannbandet.

vi hade mysig jul hemma med min bror +fam.

snön har nu smält bort i halmstad tyvärr. sitter inne nu och läser julklappsböcker och längtar efter snö.

kram på dig

helena o jalle

2009-12-27 @ 00:52:38
Postat av: mammamica

Låter som en go´ jul, cool joul, vi längtar jättemycket efter dig med. Julafton utan ALLA barnen är konstigt! Kom just hem från väla och lite inköp inför stanton-resa. Skidstrumpor till alla, hjälm till Märta och vanthandskar till mig. Nu kom Robbans pjäxor fram, 23 år på nacken!(hälen?!)kan gå...??!

2009-12-27 @ 13:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback