Så var det dag to

Cajsa skriver just nu (bara så ni vet)

Idag har vi checkat almost allt på vår lista. Vi har faktiskt skøtt oss riktigt bra, Rasmus har lekt med oss hela dagen. Eftersom Rasmus och Sigurd har varit hær i fyra veckor redan så kænner de redan dem skibumsen som ær nere, så idag nær vi gick i staden så træffade och hælsade vi på en del. De flesta var danskar.
Kajsa fick jobb på SKI ALBER idag och jag får jobba hos Lilo. så planen vi hade från børjan came true. Jag tjænar in maten och Kajsa tjænar ihop utgångar. Sen kan jag tycka att vi klarar oss ganska bra hela sæsongen. Men busskortet var faktiskt vældigt dyrt, så vi får ændå se hur det går. Spænnande!

Innan jag åkte ner gick jag ochletade efter den perfekta ønskemøssan, utan resultat. Men idag tog Rasmus in oss på ett stælle som hette "surf paradise" och dær hængde den och ropade på mig "CAAAAJSA KOM OCH KØP MIG" och jag ær ganska lætt øvertalad (MEN inte med vad som helst!). Iaf så køpte jag møssan och ær vældigt nøjd med den. Jag fick skibump rabatt, det kændes sjukt viktigt!

Dagen i punktform:
*Vaknade, tog en viktig dusch
*frukost
*cajsa, Kajsa och Rasmus lyssnade på musik tillsammans, Sigurd var på jobbet redan
*lilo kom och hømtade oss
*Hjælpte lilo med lite saker hit och dit
*Kækade lunch hos Lilo med familj. vi mærkte att vi alla blandade både engelska, svenska och tyska vid matbordet (detta gør susen i vår språkkunskap, kommer løsa det hær ganska snart tror jag)
*Sen gick jag Kajsa och Rasmus i staden
*køpte møssa
*gick på arbetsintrevju
jag måste tillægga att Rasmus och hans sju dnaksa vænner stod och snackade utanfør Alber medan vi fixade jobbet. Kajsa kommer ut "JAG HAR FÅTT JOBB" och alla kollade med stora øgon ganska førvånat. Det visade sig att alla de dær sju vænnerna hade søkt till de jobbet minst i tre veckor utan att få svar. Bara fått se sådær halvsvar hela tiden. Så de vart lite bittra nær kajsa får jobb FØRSTA dagen vi ær hær.
*Sen gick vi och fixade mobilnummer så det har vi. Men min fuckade sig såklart. Den funkar inte...Ni får nummer sen
*Hem till Lilo igen
*tog bussen hem før att køpa busskort.DYRT!
*Gick och handlade
*hemoch fixa
*nu ær det mat och Kajsa blir førbannad om jag inte slutar skriva


Tomten jag ønskar mig varma klæder!

Kommentarer
Postat av: A

Surfers paradise is the shit. där köpte även jag min mössa ;)

2009-11-26 @ 13:04:57
Postat av: C

du hittade din møssa på marken :P

2009-11-27 @ 19:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback