LAVINFARA

"var rädda om er"
"dö inte nu"
"håll ihop pojkar"


Jag känner mig som en morsa för tillfället, mina små pojkar är ute och kraschar puder och sliter skidorna..Jag har också slitit mina hyrskidor i några timmar idag, men jag gör det bäst i pist. Varför åka puder när det var två som omkom i en lavin igår och högsta lavinfara idag?! Dumt, men döden är spännande, det är den.
Ringde precis favvo Alex eftersom han skickade ett sms tidigare idag "är du hemma? jag glömde min sökare hemma nämligen"....Har inte fått tag på honom på hela dagen, men nu när han hade kommit hem så. "LEVER DU?!?!" han gjorde men det hade gått en lavin tio meter bakom honom och hans kompis fastnade med snö upp till bröstet. Tur i oturen?!
USCH, läskigt.
glöttig jag är!

Pisten var inte helt fel den heller, pucklor överallt och inte alls mycket is. man skuttade fram genom svängarna! Riktigt roligt, ville åka mer men Kajsa skulle jåbba och dave och Fellan var på skidskoleutbildning och de andra asen körde offpist.

Ingen ville på afterski idag, de ville hellre ha pokerkväll, kul?! men men, kan bli trevligt om man inte sattsar allt för mycket och har ett enormt sjukt pokerface. För vem kan spela poker?! inte jag iaf.

powder and out, som st.anton fräckis bloggarna säger.

Kommentarer
Postat av: mammamica

du är inte glöttig du är smart!

Nu ska vi till Klåverödskogen med Utterström , långfärdsskidor och varm choklad, ingen lavinfara utfärdad där så vidt jag vet!

Va rädda om er som sagt!

Puss

Mammsen

2010-02-07 @ 12:37:13
Postat av: mammamica

Vore kul med lite ny blogg och bilder...

Ha det kul och ta det försiktigt!

V 8 nästa vecka massor av landsmän (skåningar) anländer.

2010-02-18 @ 08:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback