bara halvtimmen på mig....

Cajsa Möller is blogging!

Meine damen und herren, dags för bloggen. Uppdateringar sen sist....Det finns inte särskillt många intressanta punkter att ta upp. I fredags så var vi alla (som är något) på badhusfest, en utomordentligt genomtänkt fest. Det var som att anlända på barndisco (sånt man gick på när man var lika gammal som Donka). Beträfflig kväll, abend. Kajsa fann inte kvällen lika beträfflig, hon fick nog lite hem längtan. Hur som helst åkte hon hem till Pettan igen. Nästa dag skulle jag jobba därför schlafe ich auf meiner arbeit. Dagen på jobbet började jag med att slänga fyra vinglas i golvet, tyckte det var lika bra. Inte jättepopulärt kanske, men ingen värre reaktion. Hur som haver så fick jag en absurd halsont senare på kvällen, blev mycket gnällig. Jag har gnällt varje dag på jobbet sen dess, igår fick jag vara ledig och Lilo skickade iväg mig till farbro doktorn. Han var inte klok!

-hej jag har ont i halsen?!
"hur länge har du haft det?"
- i två veckor
"okej, gapa"
-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
"du har en grov infektion och svullna mandlar, lyssnar man på dina lungor låter det ine bra. Du ska ha en SKITSTARK atibiotika och en hostmedicin du blir hög på"
-erhm? okaaay?!
"Här har du ett recept, ha det gött haj"

I Österrike är det lätt att vara doktor och tjäna pengar. Bara man äger en ficklampa så kan man bli rik. Jag ringde läkare Tina, hon har koll. Fick andra instruktioner och sa "yeas mam". Det var inte heller populärt hos Lilo...hon sa: "ni är ju knäppa ni två, tror ni att våra doktorer är dumma i huvudet bara för de kommer från ett annat land?"
......JA?!
behövdes ingen betänketid där inte.

NEJ, nu ska jag ta bussen hem. På fredag är det FEST då fyller en viss Cajsa med C 20bast!!!
puss å kram stureplan!

Kommentarer
Postat av: m.m

haha du är väl allt för skön:D

2010-01-26 @ 17:06:11
Postat av: helena,jalle,cattis,ica

Kära Cajsa.

Stort grattis på din födelsedag,

från halmstadgänget på Björnbärsgränd

2010-01-28 @ 22:30:57
Postat av: mammamica

famnen full m föllsekram!!!

2010-01-29 @ 13:11:32
Postat av: Cajsa

TACK SÅ JÄTTEMYCKET Björnbärsgränd och Mammamica!!!!!

2010-01-29 @ 13:34:57
Postat av: Fredrik

Grattis i efterskott Cajsa! Hoppas att du ahde en underbar födelsedag ocha tt pojkarna tar hand om dig väl ;)

2010-01-30 @ 00:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback