standar brat-bummar replik: "Ursäkta?, kan man betala fullpris på den här?"

Då har jag äntligen fixat internet på min egna dator så nu slipper jag slåss om Sigges dator. Dessutom har jag gjort nya uppdateringar i mitt Norton-program, pax att slippa virus!
Jag kommer nu mycket enklare kunna uppdatera min kära blogg, eller ah, det är ju Kajsas också....men knappt!

Då så, var ska jag börja.
Kajsas familj åkte hem, min familj kom hit. Vi har ätit godmat i två veckor..blivit mätta och faktiskt inte förlorat en krona på det. Nu ljög jag, eftersom vi slängde en hel mprise-kasse med gammal mat i förr går från vårt kylskåp. Dumt! Men men, nu när min familj också åkt hem och vi är vana vid att få god mat serverad så det känns så knas att gå tillbaka till pastapåsarna. Men vi överlever det också. Drengerövarnas kogebog kan vi också köpa..Den levde killarna på ett tag, de fick alltid god ochh billig mat. Men nu har Chrstian ju åkt hem, så nu käkar de också pasta med curry/mangosås.
Brat-bummare är vad jag och Kajsa blir kallade bara för vi äter lunch i backarna. Igår var det ett kanonar väder, efter att jag och Kajsa hade jobbat åkte vi upp på Rendel beachen och chillade.
Jag hade fått ett par nya skidor av min turk som jobbar på Alber sport. Han hade tagit mina gammla satt dit nya med en lapp på "have a nice day with your new skis!"...Han är väl för söt. Fantastiskt bra gick det att åka bort till rendel. Vi träffade kanon många människor/vänner/bekanta sa hej och sen gick vi för att käka. Då kommer Fredrik förbi och säger: "jaha ja, här var det lyx era små brat-bummare". Mat är något man måste ha för att överleva, så resonerar vi. Efter en stund började vi prata om afterski och KrazyKangero, Fredrik berättade om källaren på KK att där har de alltid happyhour.

Kajsa sa "ja men vem vill vara där?! jag hänger hellre där uppe"
Fredrik: "ja ni brat-bummare köper hellre den dyra ölen"
Kajsa: haha
Fredrik: "du skriker över baren under happyhour, URSÄKTA?! kan man få betala fullpris på den här?!"

Det var lite orättvist men VÄLDIGT roligt sagt!

NU tänkte jag tipsa er om lite andra bloggar från människor som är här, det är faktsikt en trevlig lässtund och en överblick på de olika liven i st.anton:
http://iaminstantonbiatch.blogspot.com
http://blog.freeride.se/stantonbloggen/
http//

Jag har en otorlig smärta i mitt ben för tillfället, igår afterskiiade vi. Det var galet bra, men att dansa i pjäxor på blöta bord är ingen hit. Man kan trilla ner och slå sig ordentligt, så mcyekt att man inte kan sova för ddet gör ont varje gång man rör sig...Så veckans tips : Dansa inte med pjäxor på blöta bord.....Det kan bli så dumt.
Det hela nöjet är egentligen när man ska ner för backen igen efter en fin afterski. Man vet aldrig hur det slutar.

Idag är det utgångs dag (jag vet mamma, livet är en fest) men det är bara tillfälligt. Måndagar är ett måste, och onsdagar. Men kommande torsdag är jag ledig, det är rätt nice. Hoppas det är grymt skidåkarväder då. Jag vill på liftöppning då.

Donka lär mig alla fula tyska ord hon kan medan Lilo klagar på att jag inte lär mig någon tyska alls. Hon skulle bara veta. Mitt favorit uttryck för tillfället är : scheisse machen
och det betyder: gå och bajsa

Das war alles! so long

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag måste klicka på Allmänt under kategori för att få upp ditt senaste inlägg. Det kommer inte automatiskt upp när man kommer in på startsidan!

Annars låter det som om ni har det ganska bra. Ska försöka skicka lite Bearnaisesås också.

2010-01-13 @ 12:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback